"Vím, tedy jsem!"
Nejprodávanější
Značky
BARVA
MATERIÁL
VĚK?
"Máme rádi, když věcem rozumíme. Snažíme se být dobří a chtěli bychom už být dospělými. Když se na něco ptáme, odpovídejte nám logicky! Rádi se učíme něco nového, nebaví nás opakovat to, co už dávno chápeme. A hlavně nám neříkejte, co máme dělat, a co jsme udělali špatně. My to sami dobře víme.”
Co je baví a co potřebují?
Tyto děti potřebují všemu rozumět. I když některé z nich rozebírají věci, aby zjistily, jak fungují, neznamená to, že potřebují vše zažít na vlastní kůži. Jsou to děti spíše „teoretické“ – chtějí přicházet věcem na kloub a následně zjišťovat, jestli by nemohly fungovat jinak a lépe. Podobné je to s učením se novým dovednostem – jakmile pochopí princip, nechtějí dovednost jen opakovaně používat, chtějí novou výzvu. Zároveň ale těmto dětem velmi záleží na tom, aby byly kompetentní a vnímalo je tak i okolí. Chtějí věci dělat samy a po svém - podrobný návod, detailní instrukce či nabídka pomoci snižují jejich pocit kompetentnosti.
I ve svých hrách tyto děti zkoumají svět - budou si rády s dospělým číst encyklopedii, sledovat vzdělávací videa či diskutovat o tom, jak věci (zvířata, lidé, stroje, děje v přírodě) fungují. Rády se ale pustí i mimo realitu – přemýšlejí, jak by mohly věci lépe fungovat, promýšlejí budoucnost nebo vytvářejí fantazijní světy, ve kterých se cokoliv může stát čímkoliv. Hračky proto málokdy používají k jejich původním účelům a víc než trénovat praktické dovednosti je baví rozvíjet své představy.
Více k podpoře tohoto typu naleznete i na webu Šárky Mikové ve článku zde.