misky, košíky
Nejprodávanější
Dospělí by měli děti naučit, že svoboda má své hranice, které napomáhají správnému rozvoji sociálního chování. Ve třídách Marie Montessori bylo běžně na 35 dětí různých věkových kategorií. To mělo výhodu v tom, že se mohly učit jedno od druhého. Ve třídách panoval pořádek a klid, aby se děti při činnostech vzájemně nerušily. Pomůcky si dítě vybere vždy dle svého uvážení, avšak i zde platí, že po skončení činnosti musí danou pomůcku vrátit na své místo, přesně tam, kam patří. Logicky a dle nastavených pravidel. Děti v předškolním věku se snaží v praktických činnostech napodobovat dospělé, proto pokud to nezvládne ještě dítko samo, tuto činnost před ním a poté s ním dokončíme sami. Jako by nám samy říkaly: „Dej mi čas.“ Čas k tomu, abych se to naučil sám. Chtějí například prostírat stůl, umývat nádobí, utírat prach, vařit, vykonávat běžné domácí práce, které vidí u maminky nebo u tatínka. Stejně tak chtějí třídit věci do misek nebo košíků, uklízet po sobě a udržovat pořádek. Třídit můžete společně s dětmi také do bedýnek a organizérů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Montessori pomůcky | Pomůcky pro rozvoj samostatnosti | Udělej si sám - DIY | Hudební nástroje | Materiál na tvoření