jazyk

Dítě vnímá vnější podněty již od narození. Nevědomě. Navenek to u novorozence není znát, ale vězte, že se to záhy projeví. Tuto skutečnost označila Marie Montessori za absorbující mysl, kdy kojenec rozvíjí svůj rozum, formuje se jeho intelekt, jeho duše a řeč. Tento rozvoj ovlivňuje do velké míry prostředí, ve kterém se vyskytuje, ve kterém žije. Pojďme mu společně utvořit prostředí, které se stává vzorem pro jeho budoucí život. Takové, aby mohlo vsakovat vnější podněty přesně tak, jak popsala Marie Montessori. Jako houba vodu. Dítě se díky Montessori pomůckám učí písmena a pod každým písmenem si má vždy něco představit, třeba obrázek. Věděli jste, že Marie Montessori rozdělila jazykovou výchovu do tří fází? Fáze mluvení je ohraničena narozením až do 3,5 let, fáze psaní od 3,5 let do 4,5 let a fáze čtení od 4,5 let do 5,5 let. Jednotlivá písmena se může dítě učit až v momentě, kdy hlásky slyší a také je dobře vyslovuje. Postupuje se od hlásky k písmenu. Nejprve určí hlásku na začátku a na konci slova, teprve poté zkouší říci prostřední hlásky. K sestavování slov se používá plastická abeceda a ke cvičení psaní hmatová smirková písmena. Čtení je završením celého procesu. Děti vyjma psaní a čtení procvičují také smyslovou výchovupraktické činnosti každodenního života, matematiku nebo biologii.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Pomůcky pro rozvoj samostatnosti | Udělej si sám - DIY | Hudební nástroje | Jak udržet pořádek | Materiál na tvoření

 
79
47581794758

Stránka 1 z 1 - 16 položek celkem

Stránka 1 z 1 - 16 položek celkem

Tento web používá soubory cookies. O tom jak píšeme více zde. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.