Značky
BARVA
MATERIÁL
VĚK?
Návaly zlosti, pláč a křik. Znáte to? Možná, že se vaše děťátko nachází v senzitivní fázi, kdy touží získat dovednost, díky které se posune v dalším vývoji o krok dál. Tato touha vychází ze samotného nitra, a pokud není naplněna, může dítě propuknout v pláč, vzteká se, má zvýšenou teplotu a návaly vzteku se mohou opakovat. Až se dítě danou činnost naučí, zájem zmizí a touží se zase věnovat něčemu jinému. Marie Montessori ráda uváděla příklad holčičky, která začala plakat ve chvíli, kdy uviděla schody a také když ji přes schody někdo přenesl. Jenže holčička nechtěla, aby ji dospělí přes schody nosili. Chtěla po nich sama lézt, používat u toho ruce a nohy současně, jenže nemohla, protože ji to dospělí nedovolili. Rodiče dětem často práci s vodou zakazují. Voda ale, stejně jako všechny živly, děti fascinuje! Díky přelévání cvičí dítě jemnou motoriku a koordinaci pohybů, stejně jako například stříháním či lepením. Zpřesňuje pohyby a učí se, že se voda může vylít. Postupně činnost několikrát opakuje a zdokonaluje se ve své práci. K práci s vodou slouží různé druhy nádobek, použít můžete také tác, na který připravíte společně všechny pomůcky. Po skončení práce dítě po sobě uklidí vylitou vodu a uklidí pomůcky na své místo. Ze začátku bude potřebovat pomoc vás, rodičů, ale postupně si samo pomůcky připraví a bude nerušeně pracovat.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Udělej si sám - DIY | Hudební nástroje | Jak udržet pořádek | Materiál na tvoření | Nábytek | Didaktické hračky