válečky s úchyty z bukového dřeva

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Do 5 dnů
3 199 Kč    
Kód produktu SMVP0044_JS-S001
Kategorie smyslová výchova
 
Jedna ze základních smyslových pomůcek zahrnuje čtyři dřevěné bloky, které jsou odstupňované podle obtížnosti (od bloku 1 do bloku 4). V každém bloku je 10 válečků s úchyty.  Od klasických válečků se pomůcka liší druhem dřeva a zpracováním.   Válečky s úchyty jsou mezi dětmi velmi oblíbenou pomůckou. Pracují s nimi děti již od 2 let. Starší děti s nimi pracují velmi rády ve skupině a to často se všemi bloky najednou. Pomůcka rozvíjí především zrakové vnímání, ale jako u každé smyslové pomůcky dítě používá a rozvíjí všechny smysly. Do pomůcky je opět zakomponováno mnoho matematických pojmů a při práci s ní se dítě připravuje také na psaní – práce zleva doprava, špetkový úchop, uvolnění zápěstí atd. A samozřejmě si dítě prostřednictvím průvodce (učitel/rodič) osvojuje nové pojmy: tlustý – tenký, široký – úzký, vysoký – nízký, velký – malý.   Blok 1: Válečky se mění v jedné dimenzi. Průměr se z 5cm rovnoměrně zmenšuje o ½cm, výška zůstává stejná. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: tlustý – tenký, široký – úzký. Blok 2: Válečky se mění ve dvou dimenzích. Průměr se z 5cm rovnoměrně zmenšuje o ½ cm. Výška se z 5 cm zmenšuje rovnoměrně o ½ cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký, velký – malý. Blok 3: Válečky se mění ve dvou dimenzích. Průměr rovnoměrně roste z ½ cm na 5cm. Výška se z 5 cm zmenšuje rovnoměrně o ½ cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký, široký – úzký.  Blok 4: Válečky se mění v jedné dimenzi. Průměr válečků je 2 cm a zůstává stejný. Výška se rovnoměrně snižuje z 5 cm na ½ cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký.   Základní pracovní postup Nejprve ukážeme, jak se blok s válečky nosí. Blok držíme oběma rukama vždy za vnější konec. Pracujeme zleva doprava, dominantní rukou bereme válečky za úchyt (3 prsty) a pokládáme je na kobereček před blok. Když vyndáme všechny válečky, prohlédneme si prázdný blok s otvory pro válečky. Začneme vkládat zpět, opět zleva doprava. Válečky bereme za úchyt do nedominantní ruky a prsty dominantní ruky objedeme spodní hranu válečku, objedeme i hranu otvoru (u bloku 4 zkoumáme hloubku otvoru), pak váleček vložíme do správného otvoru. Tak do bloku uložíme všechny válečky zpátky. Již při ukázce dítě zapojujeme. Doporučuje se, aby dítě pracovalo nejprve s každým blokem zvlášť. Čím déle dítě pracuje s válečky, tím se jeho odhad zlepšuje – jeho zrakové vnímání se zjemňuje.   Další práce s Válečky s úchyty -Jako první ukážeme dítěti blok 1. Později může dítě pracovat s blokem 2 a 3. -Nakonec zařadíme blok 4 – dítě musí srovnávat výšku válečku (která je jasně viditelná) s hloubkou otvorů (která není jasně viditelná). To vyžaduje určitou zkušenost, kterou dítě získá na blocích 1-3. -Při vyndávání válečky klademe na koberec rozházeně. -Práce s více bloky současně, nejprve dvěma, pak třemi a nakonec čtyřmi. -Při práci se čtyřmi bloky zadáme úkoly: „Najdi dva stejné válečky.“ „Najdi nejnižší válečky.“ „Najdi nejtenčí válečky.“ „Který je nejtěžší?“ apod. - Práce se zavázanýma očima postupně u jednoho, dvou, tří a čtyř bloků současně.        

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní mohou vkládat příspěvky. Prosíme, přihlaste se nebo se registrujte .

Nevyplňujte toto pole: