různé

Prostředí, ve kterém dítě nachází pomůcky, hraje v pedagogice Marie Montessori naprosto zásadní roli. S věkem dítěte se pomůcky mění a měly by jít ruku v ruce s vývojem a poznávacími schopnostmi, tedy senzitivní fází. Velkou roli sehrává také polarizace pozornosti, kterou můžeme rozdělit na fázi přípravy, fázi velké práce a fázi doznívání. Právě v prostředí kolem sebe hledá dítě činnost, které se bude věnovat. Ve fázi velké práce se plně ponoří do činnosti, neustále ji opakuje a vkládá do ní veškerou energii a koncentraci. Ve fázi doznívání zpracovává vjemy a poznatky. Dospělí je ten, který ověří správnost výsledků jeho práce, ale nehodnotí. Rodiče mívají z práce v kuchyni s dětmi velký strach, protože se bojí, aby si dítě neublížilo, něco nezničilo, nezkazilo. Práce s chybou a s pochvalou má v Montessori pedagogice své opodstatněné místo. Rodič dítěti ukáže, jak se daná věc dělá, například jak se krájí, přendává nebo jak se vaří. Dítě si činnost samo vyzkouší tak, aby zůstaly zachovány zásady bezpečnosti. Pokud by se mohlo poranit, je na nás, rodičích, abychom zasáhli. Zajímavý článek o tom, jak zabránit dítěti, aby se pořezalo, najdete na blogu.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Udělej si sám - DIY | Hudební nástroje | Jak udržet pořádek | Materiál na tvoření | Nábytek | Didaktické hračky

 

Nejprodávanější

9
22419224
Značky
 
Barva
Materiál

Stránka 1 z 2 - 22 položek celkem

Další produkty

Stránka 1 z 2 - 22 položek celkem

Tento web používá soubory cookies. O tom jak píšeme více zde. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.