růžová věž

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Do 5 dnů
989 Kč    
Kód produktu SMV0047-1_S010-1
Kategorie smyslová výchova
 
Smyslový materiál k vnímání rozměru ve třech dimenzích. Příprava na desetinnou soustavu v matematice, geometrii a objem. Materiál se skládá z deseti růžových dřevěných krychlí (nejmenší má strany o délce 1 cm, největší 10 cm).  _______________________________________________     Růžová věž je symbolem všech montessori pomůcek. Její jednoduchost a krása jde příkladem klasičnosti těchto pomůcek. Je to smyslová pomůcka, při které dítě velmi rychle pochopí, že se pracuje pouze s velikostí. Jediný rozdíl mezi všemi kostkami je délka jejich hrany. Když s ní dítko začne pracovat, zjišťuje, že se kostky liší také svou váhou. Většina smyslových materiálů připravuje dítě na pozdější práci v matematice. Růžová věž se skládá z 10 různě velkých dřevěných krychlí (kostek) o velikosti hrany 1 cm až 10 cm (větší krychle má hranu vždy o 1 centimetr větší než předchozí menší krychle). K čemu je růžová věž dobrá? Dítě vizuálně, ale i hmatem, vnímá velikost, což postupně vede k abstraktnímu chápání velikostí a následnému inteligentnímu sledování velikosti v prostředí okolo. Rozvíjí se schopnost soustředění, koordinace pohybu, samostatnost. Dítě se učí vnímat posloupnost. Nepřímo věž připravuje na desítkovou soustavu v matematice. Trochu zajímavostí okolo... K dispozici je deset kostek, protože 10 je základem našeho číselného systému. Největší kostka by obsáhla 1litr vody, nejmenší 1 krychlový centimetr. Dítě se nepřímo připravuje i na koncept třetí odmocniny! Pomůcka je vhodná pro děti od 2,5 roku do 5 let. Ze slovní zásoby u ní můžeme vysvětlit slova jako: velký, větší, největší, malý, menší, nejmenší, krychle, hrana, roh, základna... A jaký je základní pracovní postup? Ukážeme dítku, kde jsou kostky uložené na poličce. Krychle z poličky přeneseme na kobereček (po jedné) a tam je necháme promíchané. Řekneme dítku, že se budeme snažit z kostek postavit věž, od největší kostky, až po tu nejmenší. Vezmeme si největší krychli a můžeme ji poměřit s ostatními - přistavíme ji k druhé krychli tak, aby se dotýkaly a prstem přejedeme z větší na menší. Poté ji umístíme do levého dolního rohu koberce (aby se dítko mohlo držet hrany koberečku). Stejně pak přiložíme i další krychle, až po nejmenší. Věž potom rozebereme zase jednu kostku po druhé, abychom dítku ukázali, že věž jen tak nezbortíme, ale že vezmeme do ruky opět každou kostičku zvlášť. Kostky se dají umístit doprostřed (opravdu vznikne rovná, ze všech stran symetrická věž), nebo se dají skládat k jednomu rohu (tím vzniknou potom dvě 1cm široké hrany po stranách krychlí). Chybu dítko pozná pohledem, nebo může po řadě krychlí přejet prstem (hmatem by poznal, když by někde byl nějaký větší schod), případně se dá ke každému schodu přiložit nejmenší krychlička. Dalšími variacemi může být: -       stavění kostek horizontálně (vedle sebe) – opět buď na střed, nebo do jedné linie. -       Řazení kostek poslepu, jen pomocí hmatu -       Přiřazování kostkám čísla od 1 do 10. -       Hra „zmizení jedné kostky“ – kdy učitel jednu kostky z řady vyndá a dítko se snaží zjistit, kde v řadě kostka chybí. -       Můžeme zkoušet, zda je možné stavět dvě stejně velké pyramidy... nebo i tři? :) -       Stavení krychlí na kartičky s jejich půdorysy. Tyto kartičky se dají stáhnout např. zde -       Stavení různých obrazců  z krychlí - podle návodů, nebo bez nich.       Video prezentace růžové věže:     A práce dítka s věží (základní postup):    Tady odkaz na ukázku konstrukce podle návodu. 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní mohou vkládat příspěvky. Prosíme, přihlaste se nebo se registrujte .

Nevyplňujte toto pole: