tajemný sáček s geometrickými tělesy

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Do 5 dnů
298 Kč    
Kód produktu SMV0259_S015
Kategorie smyslová výchova
 
Balení obsahuje dva látkové uzavíratelné sáčky a různá geometrická tělesa vždy v páru. Pomůcka rozvojí stereognistický smysl - vnímání předmětu hmatem a pohybem s vyloučením zraku. Dítě se rovněž učí názvy různých tvaru, nebo vlastností.   Postup I:             Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bych ti ukázat, jak se pracuje se stereognistickými (tajemnými) sáčky.“ Pracovat můžeme na koberečku nebo u stolu. Při první ukázce pracujeme jen s jedním sáčkem a jen s několika předměty, které dítě dobře zná. Posadíme se proti nebo vedle dítěte. Vyndáme z košíku sáček a položíme ho před sebe. Již v něm máme připravené předměty předem. „Podíváme se, co je uvnitř.“ Pomalu vyndáváme předměty, aniž bychom se koukali. Pokládáme předměty před sebe a pojmenováváme je. Když je sáček prázdný, ukážeme vnitřek dítěti a řekneme: „Je prázdný.“ Teď věci budeme vracet. Zapojíme dítě: „Vrátíš do sáčku kouli?“ „Dáš tam válec?“... atd., až budou věci zase zpět v sáčku. Pokračujeme: „Zkus vytáhnout krychli, ale nekoukej se.“ „Co tam ještě je?“ Dítě například řekne: “Ovoid.“ „Vytáhneš ho?“ V podobném duchu pokračujeme: „Zkus si nahmatat, co tam ještě zbylo.“ Necháme dítě sahat na předměty přes látku sáčku a hádat, co to asi je? Dítě postupně vyndá všechny předměty dokud sáček nevyprázdní. Pak je zase vrací zpět.   Postup II: Po první ukázce s jedním sáčkem následuje lekce s oběma sáčky. Učitel a dítě sedí proti sobě, každý má jeden sáček se stejnými předměty. Vyndáme jeden předmět ze svého sáčku a položíme ho před sebe na kobereček: „Máš ve svém sáčku stejnou věc?“ „Najdeš ji, aniž by ses díval/a?“ Dítě vyndá stejnou věc a položí ji vedle té první. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou. Nic neříkáme. Maximálně: „Zkusíš to znovu?“ Pokud dítě chce, může si s učitelem/rodičem po několika krocích role obrátit. Dítě vyndá věc a učitel/rodič vyndá stejnou ze svého sáčku. Také se můžou pravidelně střídat. Když dítě již nechce se stereognistickými sáčky pracovat. Předměty uklidíme zpět do sáčků (dbáme na to, aby v každém ze sáčků byla přesně jedna sada) a pomůcku uklidíme.   Další aktivity: Obměna materiálu -  materiál výrazně odlišný. Můžeme použít i úplně jiné předměty (šišky, tužky, sponky...) Materiál stále více tvarově podobný, náročnější na odlišování. Materiál související se senzitivním obdobím dítěte (dinosauři, autíčka, geometrická tělesa) Vybrat materiál s úmyslem poznávání vlastností předmětů (sklo, kov, filc …). Dítě vyhledává ze sáčku podle obrázku. Dítě vyhledává ze sáčku podle názvu. Dítě připraví sáčky podle svého pro učitele/rodiče/kamaráda. Můžeme dle uvážení zvýšit počet předmětů v jednom sáčku.   Kontrola správnosti:  zrakem. Specifická slovní zásoba: najít, hledat, nahmatat, stejný, prázdný, pár, názvy použitých předmětů. K inspiraci pro další práci s touto pomůckou se můžete podívat na toto video (v angličtině):

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní mohou vkládat příspěvky. Prosíme, přihlaste se nebo se registrujte .

Nevyplňujte toto pole: