geometrická komoda

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Do 5 dnů
2 998 Kč    
Kód produktu SMV0014_S013
Kategorie smyslová výchova
 
Komoda obsahuje šest zásuvek, které jsou zaměřené vždy na určité geometrické tvary. Na každé zásuvce najdeme vždy šest žlutých čtverců – rámů, které tvoří základ pro umístění příslušného modrého geometrického tvaru. Pro lepší manipulaci má každý tvar ve svém těžišti úchyt. Obsah šesti zásuvek: 1. zásuvka obsahuje šest kruhů s průměrem od 5 do 10 cm. 2. zásuvka obsahuje šest čtyřúhelníků. První je čtverec. U následujících tvarů se zkracují obě vodorovné strany postupně z 10 cm na 5 cm, zatímco obě svislé strany zůstávají stejně dlouhé. 3. zásuvka obsahuje šest různých trojúhelníků: rovnostranný trojúhelník, rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník, nerovnoramenný pravoúhlý trojúhelník, rovnoramenný ostroúhlý trojúhelník, rovnoramenný tupoúhlý trojúhelník a nerovnoramenný tupoúhlý trojúhelník. 4. zásuvka obsahuje šest různých rovnostranných mnohoúhelníků: pětiúhelník, šestiúhelník, sedmiúhelník, osmiúhelník, devítiúhelník a desetiúhelník. 5. zásuvka obsahuje šest tvarů: kosočtverec, rovnoběžník, rovnoramenný lichoběžník, pravoúhlý lichoběžník, deltoid, konkávní čtyřúhelník. 6. zásuvka obsahuje pět tvarů: elipsu, křížovou kytku, vejčitý tvar, trojúhelník s vypouklými stranami, nerovnoramenný ostroúhlý trojúhelník.   Pomůcka seznamuje dítě s geometrickými tvary, dopomáhá mu k nácviku vizuálního vnímání a rozlišování různých tvarů, rozvojí jazyk a fantazii. Práci s geometrickou komodou předchází válečky s úchyty, růžová věž, hnědé schody, červené tyče a úvodní geometrický podnos. POSTUP I – zásuvka 1 až 2:          Necháme dítě vybrat podnos 1 nebo 2 a donést na kobereček. Podnos položíme do horního levého rohu koberečku a vybereme první tvar z leva nedominantní rukou a obkroužíme tvar dvěma prsty dominantní ruky tak, jak píšeme písmeno „a“, pak ho položíme na kobereček. (Ohmatání geometrických tvarů provádíme prsty, které se používají při psaní.) Vybereme z rámu druhý tvar, zase ho obkroužíme a položíme na kobereček. Následně vybídneme dítě, aby pokračovalo. Pokud dítě tvary pouze vyndavá a pokládá na koberec, nenutíme ho obkružovat. Tvary jsou na koberečku neuspořádaně, přikročíme tedy od řazení od nejmenšího po největší. Předvedeme dítěti, jak lze tvary porovnávat přikládáním na sebe, nebo k sobě. Začneme řadit tvary z leva doprava od největšího. Po seřazení prvních dvou přenecháme práci dítěti. Když jsou tvary srovnány, začneme je vracet zpět do rámu zase z leva doprava. Pomůcku uklidíme na místo. POSTUP II – zásuvka 3 až 6:        Necháme dítě vybrat podnos, se kterým chce pracovat a donést ho na kobereček. Podnos položí do jeho horního levého rohu. Dítě vyjme první tvar z leva nedominantní rukou a obkrouží tvar dvěma prsty dominantní ruky. Pak tvar položí na kobereček. Stejným způsobem pracuje se všemi zbylými tvary. Tvary jsou na koberečku neuspořádaně. Následně dítě porovnává tvary přikládáním na sebe a řadí je zleva doprava tak, jak to cítí. Vytvoří si vlastní řád tak, jak potřebuje. Po dokončení řady, začne tvary vracet zpět do rámů na podnose. Jakým způsobem, ponecháme na dítěti. Necháme je experimentovat. Pak podnos uloží zpět do geometrické komody. Pokud se dítě ptá, tvary pojmenujeme. Nikoli ale při  úplně první ukázce, aby si dítě prožilo odlišnosti tvarů všemi smysly nerušeně.   Poznámka: Nikdy nenoste celou komodu. K práci se vždy používají jednotlivé zásuvky. Ukážte dítěti, jak se vysune a nosí rám – oběma rukama. Na úplném začátku používání se doporučuje z komody vyndat podnosy 4 – 6 a dát je dítěti k dispozici až ve chvílí, kdy dostatečně pracuje s podnosy 1 – 3. Zachovává se tím princip od jednoduchého ke složitému. Označujte tvary vždy správným jménem!   Ke geometrické komodě lze přikoupit i kompletní sadu karet. -          Sada 1: plochy tvarů jsou vyplněné modrou barvou. -          Sada 2: tvary jsou nakreslené širokou modrou linkou (1 cm). -          Sada 3: tvary jsou nakreslené úzkou modrou linkou (1 mm).   Další aktivity: Hry na dálku, u kterých se říkají jména tvarů: „Vezmi šestiúhelník a dones ho na parapet okna.“ Použití naučených pojmů na předmětech v prostředí. Práce s doplňkovými kartami – překrývání, tréning přesnosti a koordinace rukou.   Kontrola správnosti:  Vizuální - tvary musí přesně zapadnout do rámečku. Tvary v rámečku a karty se musí překrývat. Specifická slovní zásoba: Názvy všech geometrických tvarů – viz. popis  pomůcky. Zde se můžete podívat na jedno z videí, kde se předvádí práce s geometrickou komodou:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní mohou vkládat příspěvky. Prosíme, přihlaste se nebo se registrujte .

Nevyplňujte toto pole: