S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » Montessori pomůcky » Smyslová výchova » Barevné válečky bez úchytů


        

Barevné válečky bez úchytů

Materiál: Bukové dřevo

NOVÉ

 

Skladem: 0 ks
Dostupnost: do 1 týdne
Číslo produktu: 864_SMVP0045_JS-S002
naše cena bez DPH: 1 074 Kč
naše cena s DPH (21 %):
1 299 Kč
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Další info o produktu

Jedná se o smyslovou pomůcku, kdy dítě může porovnávat a rozlišovat velikosti, vytvářet jak horizontální, tak vertikální řady. Učí se tak samostatnosti, soustředěnosti, procvičuje jemnou motoriku. Navíc se při práci s tímto senzorickým materiálem nepřímo připravuje na psaní – správný úchop tužky, na matematiku – válec sám o sobě je matematický pojem, příprava na desítkovou soustavu, na geometrii – učí se chápat rozměry.

Dítko je většinou zaujato způsobem uchopení válečků, líbí se mu jejich barevnost a měnící se rozměry. Je určitě dobré, pokud mělo dítě možnost pracovat s Válečky s úchyty. Nabízí se porovnávání bloků. Při práci si dítě osvojuje, případně opakuje, pojmy, jako je vysoký/nízký, široký/tenký, vyšší než…, nejširší….

Pomůcka je vhodná pro děti přibližně od 3 let.

Jedná se o čtyři dřevěné krabičky, z nichž každá obsahuje 10 válečků.
Válečky svou dimenzí odpovídají válečkům s úchyty, a to tak, že:

  • červené válečky odpovídají bloku 1, tzn. liší se šířkou, ale výška zůstává stejná. S červenou krabicí se pracuje jako první. Válečky řadíme od nejširšího po nejužší.
  • žluté válečky odpovídají bloku 2, tzn. liší se jak šířkou, tak výškou, přičemž nejširší váleček je zároveň nejvyšší. Žlutá krabice je druhá v pořadí. Válečky řadíme od nejvyššího po nejnižší.
  • zelené válečky odpovídají bloku 3, tzn. liší se šířkou i výškou, přičemž nejširší váleček je zároveň nejnižší. Při práci se třetí zelenou krabicí válečky řadíme od nejnižšího nejširšího po nejvyšší nejtenčí.
  • modré válečky odpovídají bloku 4, tzn. že se liší výškou, ale šířka zůstává stejná. S modrou krabicí pracujeme jako s poslední a válečky řadíme od nejvyššího po nejnižší.

Práce s pomůckou

Začínáme červenou krabicí. Pomůcku přineseme na kobereček nebo stolek, a to tak, že oběma rukama přidržujeme víčko. Krabičku potom oběma rukama otevřeme a víko odložíme před krabici. Viditelně naznačíme špetkový úchop třemi prsty. Z krabice postupně vyndáváme jednotlivé válečky a klademe je libovolně na víko.

Nejprve vybereme nejširší váleček a přendáme ho vedle krabice. Další zvolený váleček pomalu porovnáváme s ostatními, zda je nejširší ze zbylých a klademe ho vedle prvního do řady. Stejný postup opakujeme s ostatními válečky, až vytvoříme řadu od nejširšího po nejužší váleček. Válečky uklidíme zpět a zavřeme krabici, případně pokračujeme s další krabicí.

Kontrola správnosti je zraková.

Další variace - válečky skládáme na sebe do výšky (případně lze i se zavřenýma očima) – při rozebírání výškové stavby jednotlivé válečky dáváme nejprve na víčko a až potom do krabice. Můžeme je kombinovat se žlutými a zelenými válečky.

Druhá sada, která je dítěti představena, jsou žluté válečky. Postup je stejný jako u červených. Vytvoříme řadu od nejvyššího a zároveň nejširšího po nejkratší a zároveň nejužší váleček. I zde můžeme válečky skládat na sebe do výšky, nebo je kombinovat s červenými a zelenými válečky. Nabízí se i kladení válečků na kartičky s různými průměry.

Třetí v pořadí jsou zelené válečky. Postupně vytvoříme řadu, kdy poslední váleček je nejužší a zároveň nejvyšší. Válečky můžeme zkoušet skládat i od nejužšího a zároveň nejvyššího po nejširší a zároveň nejnižší.

Modré válečky se dítěti představují jako poslední. Vytvoříme řadu od nejvyššího po nejnižší váleček. Můžeme si opět vyzkoušet stavbu do výšky.

 

Poznámka

Pokud chcete dítěti představit všechny krabice najednou, měli byste je na stolek nebo kobereček dát v pořadí: zelená a napravo vedle ní modrá, pod zelenou dáme žlutou a napravo od žluté červenou.

 

Další možné variace

červené a zelené válečky – do výšky

  • Zeptáme se dítka, zda by dokázalo najít nějaké dva válečky (jeden červený a jeden zelený), které jsou stejně vysoké.
  • Stejně můžeme postupovat i v případě kombinace válečků z modré a červené krabice, dále pak porovnáváme modré válečky se žlutými a nakonec modré se zelenými.

červené a zelené válečky – porovnávání plochy

  • Po úvodní ukázce nechte dítě vybrat nejširší váleček z každé sady. Postavte je na sebe. Upozorněte dítě na to, že oba válečky jsou stejně široké. Nechte dítě, aby pokračovalo v práci a porovnalo plochu ostatních válečků z těchto dvou sad.
  • Stejná práce i s červenými a žlutými válečky, zelenými a žlutými a nakonec s modrými a červenými.

práce se zavřenýma očima

  • Přineste jednu sadu válečků na kobereček a libovolně je rozmístěte. Nasaďte dítku pásku na oči nebo šátek. Nejprve dítě rovná válečky vodorovně, jako v úvodní ukázce.
  • Druhé cvičení poslepu představuje výškovou stavbu.

vodorovné řazení válečků v kombinaci s kartičkami

  • Přineste jednu sadu válečků na kobereček a libovolně je rozmístěte. Ukažte dítku kartičky. Umístěte kartu s největším kruhem do levého dolního rohu koberečku. Kartičky uspořádejte od té s největším kruhem po tu s nejmenším kruhem, a to vodorovně zleva doprava. Najděte největší váleček a přiřaďte ho ke kartičce – položte ho na ni. Stejným způsobem pokračujte s ostatními válečky.
ZTY3YmFj
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: